Ik doe er alles aan om je op een goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Het is belangrijk om deze onvrede eerst met mij te bespreken. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wil hebben. Ik ga graag met je in gesprek over waar jij tegenaan loopt in je behandeling bij mij.
Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit? Dan is er de mogelijkheid om contact op te nemen met een van de vertrouwenspersonen van mijn beroepsvereniging, de NVAGT. Meer informatie daarover vind je via deze link. Mocht dit niet voldoende zijn, dan is het mogelijk om gebruik te maken van de klachtenregeling van de NVAGT. Meer informatie daarover kun je via deze link vinden. De klachtfunctionaris ondersteunt je bij het formuleren van je klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Er wordt samen met je gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor je klacht. Je klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.
Mijn beroepsvereniging maakt gebruik van klachtfunctionarissen van het SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg, alwaar ik ben ingeschreven onder nummer 16088). Deze stichting biedt een onafhankelijke geschillencommissie. Je kunt hier een folder downloaden met meer informatie over de klachtregeling van het SCAG.
